Att hava eller icke hava syfillis

Vad kan man säga om dagens sysselsättningar och fascinerande händelser då? Jag steg upp innan klockan ens hade blivit uppfunnen för att jobba. Sen kom jag hem. Sen har det inte hänt så mycket mer. Så jag tänkte att jag istället för att berätta om det skulle citera bibeln och prata lite om det. 

Levande Bibel, Hesekiel 4:12: 
Varje dag ska du ta mjöl och baka det som man bakar en kornkaka. Medan allt folket ser på ska du baka det över en eld, och som bränsle ska du använda torkad avföring. Sedan ska du äta upp kakan.

Vad kan detta då betyda? Det första jag kommer att tänka på är att Jesus säger åt oss att äta bajs. Eller iallafall mat som luktar som att det har blivit eldat med bajs. Sen så kan man ju också klart konstatera att det är något slags gammeldags schlagerdänga om hur livet på den tiden var. Man fick göra kakor av rent mjöl och sen elda dem med kobajs. Det låter ju inte så jättegott.

Iallafall, tycker du att det är intressant så kan du skicka andra bibelcitat eller åsikter till mig. Det e alltid trevligt med lite halvkristna personer som vill prata om sjölejon och längden på världens längsta längdskidåkare. 

För övrigt så kan jag passa på att tala om att formen på tavelramar intresserar mig och även så marshmallows gjorda av hamsterskinn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0